latifahtravelactive.reismee.nl

Onderweg

Lieve volgers,

Inmiddels weer een paar dagen verder! Ik vind het hier nog steeds geweldig! Ik blijf het zeggen: wat zijn deze kinderen lief! Maar wat komen ze aandacht te kort! Tijd voor jezelf?? Dat kennen ze niet! Als ik eventjes mijn blog wil bijwerken en eventjes alleen wil zijn, dat is onmogelijk! PRIVACY HOOO MAAR! je hoort: MADAME MADAME MADAME!!! Ik zal eens voor de grap gaan turven hoevaak ik MADAME LATIFAH hoor! Zovaak daar wordt je bang van!! Daarom schrijf ik als ik onderweg ben! Als ik weer eens 4uur in een busje met 22 ghanese opgepropt zit. Moet toch even eerlijk zeggen: dat ik toch ontzettend blij ben met ons eigen openbaar vervoer in Nederland! Ik kan NS, Arriva en Hermes in het vervolg meer waarderen. Hier komen bussen namelijk 5uur te laat i.p.v 5 minuten. #HEERLIJK !

Afgelopen woensdag ben ik naar de grote stad geweest samen met degene die zorgt voor deze kinderen. Ik heb slippers gekocht voor alle kinderen in het weeshuis! Deze heb ik gister uitgedeeld. Wauwww ik heb nog nooit iemand zo blij en zuinig zien doen met nieuwe slippers. Vanmorgen mochten we lekker vroeg opstaan om deze lieve kinderen te wassen en de tandjes te poetsen. Wat gaaf alle kinderen hadden hun nieuwe slippers aan! De kinderen eenmaal helemaal verzorgt en gewassen! Wilde ik de was spullen opruimen, MADAME NOOO SEE! Gingen ze hun slippers helemaal schoonmaken en droog maken. HEEEL LIEF! Ook bijzonder met een paar slippers! Die wij aan doen thuis en vervolgens uitschoppen als we ze niet meer aan willen. Weer een cultuurverschilletje! Het verschil tussen wat wij hebben en zij hebben, is zwart-wit! Wij hebben alles en zei hebben gewoon nog steeds NIKS! Deze mensen leven op wat ze gekregen hebben van anderen. Soms vraag ik mezelf af! Hoe is dat zo gekomen? Deze armoede?? Vroeger ergens niet opgelet met economie of geschiedenis??

Verder: ook ben ik gister bij een meubelmaker geweest, voor zover het een meubelmaker is! Hier in Ghana is het een meubelmaker! Hier laat ik stapelbedden maken voor de kinderen in het weeshuis! Aanbetaling is gedaan, donderdag is het klaar! Ook ben ik in een andere winkel geweest. Ofja winkel? Een plek waar ze matrassen verkopen. Ook heb ik nieuwe matrassen besteld. Deze matrassen moeten bekleed worden en dichtgenaait worden. Dit word allemaal op een andere plek gedaan. Ook weer een klein verschilletje! Bij ons kopen we alles in de zelfde winkel! Hier moet je 10 straten verderop het een regelen en vervolgens weer 10 andere straten verderop het ander. Maar het is geregeled. De kinderen krijgen nieuwe bedden. Hoeven ze ook niet meer op een handoek op de grond te slapen. Ik heb dit kunnen betalen door de opbrengst van de sleutelhangers. IEDEREEN BEDANKT VOOR DE STEUN!!

Het is ondertussen weekend! Ook voor mij is het weekend. Zoals ik al zei zit ik in een vol busje onderweg naar CapeCoast! Schijnt een mooie plek te zijn! We verblijven in een hotel. We gaan even relaxen en bijkomen van alles wat we meegemaakt hebben. Ook gaan we meemaken hoe de Ghanese feest maken en dansen. Ook dat zal wel een ervaring zijn. Ook zal het strand weer fantastisch zijn. Verder gaan we kastelen bezoeken die te maken hebben met de geschiedenis van de slavernij. Ook dit zal erg indrukwekkend worden. Ik ben nu op de helft van mijn reis. Ik heb al meer meegemaakt dan in een heel schooljaar. Heel bijzonder, het voelt alsof ik hier al maanden ben. Ik begin de cultuur steeds meer te snappen. BEETJE BIJ BEETJE!!

Na dit weekend verblijven we nog 1 week op het project, en de laatste week reizen we naar het noorden van Ghana! Om nog meer eraringen op te doen. Het zal een lange reis worden van 16 uur lang maar dat hebben we er zeker voor over.

Maar nu eerst even relaxen bij het strand en genieten van net wat meer luxe. Ik hoop misschien ook op wat lekker en normaal eten.

Ik ben nu nog een paar uur aan het reizen naar CapeCoast. Ik geniet nog even verder van wat ik allemaal zie onderweg.

Jullie horen snel van me.

Lieve groetjes,
uit het mooie Ghana!

Reacties

Reacties

loes

lieve latifah, je enthousiasme spat er van af. Echt geweldig en wat heb je dat allemaal fantastisch geregeld. Heeelijk dat je nu even een momentje voor jezelf hebt. Alhoewel, alleen ben je denk ik helemaal nooit. Geniet ervan. liefs

Oma riet

Iieve latifah
ik vind zo leuk dat je zo anthosiast bent , leuke vehalen,
Dat vergeet je je hele leven niet meer .wat een ervaring geniet er van heel veel liefs oma riet

Fransien

WOW kippevel momentje om te lezen hoeveel jij daar kan doen met de opbrengst van de sleutelhangers. Daar hebben ze lang veel plezier van bedden en matrassen. nogmaals. BEN ZO TROTS OP JOUW!!!! oirschotse knuffelss Fransien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active