latifahtravelactive.reismee.nl

Gerust gesteld!

Lieve lieve lieve thuisblijvers,

Ten eerste mijn excuus voor het lange wachten op een nieuw verhaal. Zoals jullie weten ben ik vorige week erg ziek geweest. Maak je alsjblieft geen zorgen ik heb me nader laten onderzoeken in een beter ziekenhuis, ik ben helemaal gezond! Het ander ziekenhuis had te weinig mogelijkheden om me echt te helpen HELAAS! Ook hierin zie je terug, in wat voor grote armoede deze mensen leven. Ik vind dit nog steeds erg moeilijk om dit te zien.

Ik ben ondertussen veranderd van project! I.v.m het reizen naar een beter ziekenhuis. Nu zit ik in het zuiden van Ghana! Ongeveer 2uur rijden in de trotro naar de hoofdstad Accra! De naam van het project is: "Hope for orphans"!! Wat een geweldig en bijzonder project! Wat een mooie plek! WAUW! Het ligt tussen de maïsvelden, in het buitengebied zullen we maar zeggen! Wat een welkomsgevoel hier! De kinderen waren zo blij dat we er waren. Ze riepen: WELCOME MADAME! WELCOME MADAME!! Ze kwamen meteen naar ons toe en begonnen te schreeuwen, zingen, klappen, knuffelen en alles wat het leven mooi maakt voor deze kinderen! Eventjes een cultuurverschilletje. Maar wat een lieve kinderen. De kinderen zeiden: PICTURE PICTURE!! I WANT A PICTURE WITH YOU! Overigens ook het enige engels wat ze kunnen, op het alfabet en het tellen na! Een ding heb ik met de kinderen gemeen: ik spreek en schrijf geen engels zoals het hoort te zijn! Maar buiten dat red ik me prima hier. Ojaaa nog eventjes iets anders, mijn bed is super hier. Beter als wat het tot nu toe is geweest, de gehele periode dat ik hier leef. Bij het vorige addres viel mijn klamboe midden en de nacht naar beneden als ik bewoog. HEEEL RELAX!! helemaal in de knoop! Ik kan hier toch net wat beter slapen, met een klamboe die je niet aanvalt als je snachts aan het slapen bent voor je rust! De dagen zijn al druk genoeg! Hier voel ik me net als een prinsess onder de klamboe. Misschien thuis ook aanschaffen!

Onze eerste echte dag met de kids op het nieuwe project, dat was vandaag!!

Jaaaahoor!!! Wekkertje om 6:00 lekker optijd zullen we maar zeggen! We wisten nog helemaal niet wat de bedoeling was! Maar het werdt al gauw duidelijk: we moesten de kinderen gaan wassen, tanden poetsen en aankleden! HMMM 40 kinderen wat een CHAOS!! Maar allemaal even lief! Ook hier zag ik weer de armoede! De kleren, de schoenen, ofja welke schoenen eigenlijk?? Welke onderbroeken?? Sommige hadden wel onderbroeken andere hadden niks! Maar gelukkig heb in onderbroekjes meegenomen uit nederland! Aankleden was ook een drama. Alles lag op een hoop helemaal weg te rotten. De kinderen pakte zomaar wat! Maten neee joh maakt allemaal niet uit.... kennen ze hier niet!! Broek tot aan je enkels die op je knie hoort, shirt die over je knie hangt! Maakt allemaal niet uit!! Deze kinderen zijn nog blij en mooi met een vuilniszak! WAT EEN WERELD.VAN VERSCHIL!!
Daarna was de doeling dat we de kinderen les zoudem geven!
De verzorger van de kids zei: YOU CAN LEARN THE CHILDREN VERYTHING WHAT YOU WANT!! Nou hij ging weg, stonden we dan! HMMM welke methode zullen ze hier hebben?? De kinderen les geven nee!!! Dat ging niet!! Wat een energie komt er uit een klein kindje! Ander plan: we hebben ze kleurplaten en kleurtjes gegeven daar waren ze wel even zoet mee! Ze zijn tenslotte ook nog maar 3,4,5 of 6 jaar! Ook heb ik een strandbal opgeblazen! Die vonden ze geweldig! Verder hebben we heel de dag gevoetbalt gespeelt en de kinderen op een spelende wijs aandacht gegeven! Na een tijdje begonnen ze allemaal te huilen! Wij dachten: vreemd allemaal tegelijk! Ik zei gelijk al: ze hebben honger! WAT ZIELIG!! even wat eten geregeld bij de kookmama en ze konden er weer tegen aan!

Later die dag hebben we even in het plaatselijke dorpje lesmatriaal gehaald voor de rest van de week! Daar horen ook snoepjes bij natuurlijk! Ik weet ondertussen hoe ik het opgehaalde geld van de sleutelhangers ga besteden. Ik laat nieuwe bedden maken met nieuwe matrassen erop! Verder ga ik slippers kopen voor het hele weeshuis. De namen van de kinderen komen erop te staan!Ook dit word een hele klus! 40 kinderen allemaal afrikaanse namen.. HMMM we komen er wel uit!! Dit gaan we morgen allemaal regelen voor deze lieve kinderen. Het zal vast lukken!


LETS DO THIS!!

Ik hoop dat het ook allemaal goed gaat met jullie? Ik kijk erna uit om jullie weer te zien! Ik ga nu lekker slapen!

Weltrusten!!

Jullie horen snel van me!!

Reacties

Reacties

loes

wat heerlijk om weer wat van je te horen. wat doe je het ontzettend goed daar. wat een hoop positiviteit klinkt er door fantastisch. Wat goed dat je weet waaraan je je geld kunt besteden en wat een leuk idee met die slippers. echt super. slaap lekker zodat je er morgen weer met veel nieuwe energie en plezier tegen aan kunt. veel liefs

Cariene

Wat fijn te horen dat het weer goed met je gaat. Het is onvoorstelbaar hoe groot de verschillen zijn tussen Nederland en Ghana. Als ik jou verhaal lees over het onderwijs en dat de kinderen zelfs geen onderbroekjes of slippertjes hebben.
Super wat je daar allemaal doet en hoe je je daar nuttig kan maken, alleen al door liefde en aandacht.
Heel veel plezier.

Riet bisschops

Lieve thiifah
wat leuk al die kinderen , en dat jij ze blij kunt maken .ik vind het geweldig !!!ik ben blij dat je nu ook goed kunt slapen , dan kun je er devolgende dag weer goed tegenaan .dikke knuffel oma rietxx.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active