latifahtravelactive.reismee.nl

Op het project!!

Lieve thuisblijvers,

Na een hele lange vermoeiende reis zijn we dan eindelijk aangekomen in Kpando. We werden eerst naar de school gebracht waar we zouden werken en de kinderen les zouden geven. Het leek me super leuk ik kon niet wachten om te beginnen met werken. Savonds heb ik eventjes uitgerust met de andere vrijwilligers. Sochtends kregen we ontbijt. Dit was al beter als wat we ooit gehad hebben. Na het ontbijt hebben we ons klaargemaakt om onze eerste dag op school mee te maken! We zijn met een taxi naar school gereden. Je gaat gewoon aan de grote weg staan en de taxi stopt voor je. Echt ongeloofelijk hoeveel taxi's hier zijn. Een taxi kost hier 1 cedi, dat is gelijk aan 25cent in Nederland! Hadden wij ook maar zulke tarieven als ik weer eens opstap ben geweest! Zou IDEAAL zijn!! Eenmaal aangekomen op het schooltje, mocht ik gelijk voor de klas staan. Wat een ervaring!! Wat bijzonder het kan hier allemaal in Ghana!! Zonder diploma les geven! Wat een lieve kinderen en ze hebben totaal geen toekomst! Zoveel armoede in dit land!! ONGELOOFELIJK!! Na onze eerste dag hebben we eventjes rond gelopen in Kpando. We hebben eventjes wat boodschappen gedaan. Ook zijn we naar de kapper geweest. We hebben onze haren laten vlechten. Wat een werk en wat een pijn! Savonds zijn we terug gegaan naar het weeshuis. Waar we overigens ook slapen! We hebben gezamelijk gegeten. Het eten was echt lekker. Maar ook gelijk mijn laatste eten. We hebben savonds de kinderen van het weeshuis nieuwe kleren gegeven! Ze waren erg blij en gelukkig. Heel lief om te zien. Maar na die avond ging het mis! Snachts werd ik ziek! ERG ZIEK!! Ik heb die nacht overgegeven heb ontzettend veel pijn gehad! Diaree gehad een grote ellende!! Ik dacht dat ik niet goed was geworden van het eten! Ik ben toch maar eventjes naar het ziekenhuis geweest om me te laten onderzoeken! Het ging steeds slechter! Alles wat niet goed kon zijn was niet goed! Toen kreeg ik het slechte nieuws! LATIFAH: JE HEBT MALARIA! Ik schrok me kapot! Ikwas er gelukkig optijd bij geweest! Ik heb 5uur lang aan een infus gelegen in het ziekenhuis! IK WAS ZO BANG!! Ik heb nog eventjes gedach: kom ik hier ooit nog levend weg. Ook daar werd ik nog zieker! Ik heb wat fruit gegeten maar dat kwam er ook direct weer uit! Ik heb me nog nooit in heel mijn leven zo ziek gevoeld! Bizar dat dit mogelijk is door een kleine stomme rot mug! Ik kan het nog niet begrijpen ik slaap onder een klamboe, slik al pillen tegen malaria die ik vanuit nederland al meegebracht heb en heb mezelf iedere dag ingesmeerd met dat stinkspul! Toch hebben ze me HELAAS gebeten! Ik heb nu gelukkig medicijnen gekregen! Ik slik nu 22 pillen op een dag! Ook dat zal niet gezond zijn! Maar over 2dagen zal ik weer de oude moeten zijn. Ook kan ik nog steeds niet eten. Maar ik kom er wel bovenop. Nog een paar dagen en dan kan ik weer aan de slag met deze geweldige lieve kinderen.
IK KIJK ER NA UIT!!

Hoe gek het ook klinkt ook dit hoort bij mijn reis. Ik had het kunnen weten! Hier zijn nou eenmaal nare ziektes! Maar AFRIKA je bent nog steeds geweldig!

Ik ziek nog even uit!! Nadat ik weer beter ben! IK HOOP SNEL!! Kan ik deze bijzondere en indrukwekkende uitdagende cultuur weer aan!

Jullie horen snel van me!! Maak je geen zorgen, alles komt goed! Ik weet niet wanneer! IK LEEF VAN DAG TOT DAG! We zullen maar zeggen: Op z'n Ghanees!

Liefs,
Latifah

Reacties

Reacties

Sander

Veeeeeeel beterschap! :)

loes

lieve latifah. ik schrok enorm toen ik hoorde dat je ziek was geworden. wat een schrik. maar ik vond het vooral ongelooflijk zielig voor je. je bent zo enthousiast en hebt zoveel zin om aan de slag te gaan. je klinkt zo ontzettend positief. Echt geweldig!!! ik hoop dat je je heel snel weer fit genoeg voelt om te doen waarvoir je gekomen bent. dikke kus

Jac Backx

Lieve Latifah,
Ik kreeg een maitje van je moeder waarin stond dat je aan dit fantastische avontuur begonnen bent. Wel even schrikken nu ik lees dat je malaria hebt. Zorg maar dat je snel beter wordt, zodat je die lieve kindjes daar weer les kunt geven. Ook deze vervelende hobbel kun je aan, ook daar kom je weer sterker uit. Heel veel beterschap en natuurlijk blijf ik nu je verhalen volgen. Ik ben enorm trots op je!!!!
Groetje, Jac Backx

Riet bisschops

Hallo lieve .latifah
fijn dat je weer beter bent,
nu kun je weer volop verder met je mooie werk
ik volg je op de voet , kusjes oma riet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active