latifahtravelactive.reismee.nl

Throw back day three and today!

Dag 3

Ook vandaag zou de wekker erg vroeg moeten gaan! Maar helaas de wekker was niet gezet! We zijn helemaal ingeburgerd!! We kwamen vervolgens te laat zoals alle Ghanese. Maar er was natuurlijk genoeg over van het ontbijt! Omelet met groente hmmm!! Ook vandaag stond er weer een bestemming op het programma. We zijn naar de lokale markt geweest! WAUWWWW!!!! Dit is niet te beschrijven!! Ik ga een poging wagen voor jullie! Wat een cultuur !! Wat een drukte! Zo druk dat ik er bang van werd! Overal kraampjes op de straat langs de straat auto's kris kras door elkaar heen, getoeter, iedereen roept naar je omdat je blank bent! Teveel indrukken tegelijk! De dingen die je ziet om een kleine indruk te krijgen! Uitgedroogde vissenkoppen met vliegen erop, rauw vlees waar de insecten uitlopen! Dit ligt allemaal pal in de zon! Hmmm ik hoef verloopig geen vis en vlees! Dat sla ik eventjes over voor een maandje dat ik hier leef! Best indrukwekkend hoeveel jonge kinderen er op de markt rondlopen in de gaos! Op somige plekken liggen de mensen gewoon op de grond midden op de markt! Deze mensen hebben gewoon helemaal NIKS! Afgelopen maand kocht ik sneakers die ik persee wilde hebben terwijl ik al 20 paar schoenen heb! Wat voel ik me schuldig!! Ongeloofelijk hoe deze mensen hier leven! Maar het allermooiste is: deze mensen gunnen elkaar wat! Deze mensen delen alles met elkaar! Ik heb vlak bij het hotel een groepje jongens voetbal shirts gegeven! Deze deden ze om de 5 minuten uit en gaven het t-shirt door, zodat iedereen eventjes kon genieten! Heel bijzonder om dit mee te maken! Later op die avond heb ik een vrouw ontmoet! Ze zei: dat ik een goed persoon was en dat god altijd bij me zal zijn! Ze was ontzettend lief ik heb mogen kijken in huisje waar ze leeft! Ofja huisje? Krotje!! Deze mensen leven hier met 14!!! 9 kinderen 2 oudere en 3 mama's. Een van de mama's was zwanger van haar eerste kind! Ik heb gekletst en geprobeerd om hun lokale taal te leren! Het verliep niet helemaal soepel! Ik ben eventjes naar mijn kamer gelopen, en ik heb baby kleertjes uit mijn koffer gehaald! Je kunt het natuurlijk wel raden. Ik heb deze vrouw kleertjes gegeven voor haar baby. Ze was zo ontzettend blij! WAUWW wat voelt het goed om mensen die zo leven te helpen! Na een tijdje heb ik afscheid genomen en de kinderen snoep uitgedeeld! Want we zouden die nacht vertrekken naar ons project! Ook heb ik afscheid genomen van de andere vrijwilligers! Ik zit nu nog met twee andere meiden op het project! We werden vamnacht opgehaald om 4uur, om vervolgens door te rijden naar het busstation in Accra! We werden daar achtergelaten met onze koffers bij eem busje! VANAF NU moeten we alleen verder!! We hebben 4uur gewacht totdat we in het busje konden! Onze koffers hanger ergens onder de achterklep! We delen dit busje met nog 12 Ghanese. Op naar ons project waar we nog meer indrukwekkende dingen gaan beleven. Het is nog een paar iur hobbelen naar het dorpje van ons project! Genaamd: Kpando!!! Onderweg zien we weer indrukwekkende dingen. Ik wil misschien niet eens weten wat ik ga aantreffen. Maar we gaan deze uitdaging aan met zijn drietjes! We zijn hier natuurlijk ook met heel veel plezier. We hobbelen en zweten nog eventjes verder in de stinkende TroTro!

Jullie horen snel van me!

Liefs,
Latifah

Reacties

Reacties

loes

llieve latifah. wat een ongelooflijke verhalen. zo te lezen kom je ogen en oren tekort . Maak maar heel veel foto's want met zoveel indrukjen kun je vast niet alles onthouden. ik ben benieuwd hoe het verder gaat. liefs loes

Riet.bisschops@gmIl.com

Lieve lathifa wat een mooie verhalen , maar ook shocking hoor. Wat een indrukken fijn dat je nu al mensen blij hebt kunnen maken lief oma riet xxxx

Cariene

Hoi Tifah, wat heb jij in die paar dagen al veel beleefd. Heel indrukwekkend om te lezen. Het is fantastisch dat je dit doet!! Ik blijf je volgen????!!!!
Groetjes Cariene

Oma rietje

Lieve tifah hoe haat het met je ik hoop dat je snel weer aan je mooie project kunt gaan helpen ik wens snel beterschap en een dikke knuffel van mijxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active