latifahtravelactive.reismee.nl

Throw back day two!

Dag 2

Ja hoor! Onze wekker ging om 6:00 heerlijke tijd, en ontzettend lekker geslapen natuurlijk! #NOT We hebben ons klaar gemaakt voor het ontbijt wat overigens weer ontzettend lekker was. Heel gevarieerd! Iedere ochtend mochten wij geniet van een omelet met groente! Veelste zwaar op de maag natuurlijk! Ook dit proces herhaalde zich meerdere malen op een dag! Vandaag stonden er ook weer bestemmingen op het programma. We werden met heel de club naar het strand gebracht in een klein busje! Genaamd: TroTro! Het was een eindje rijden dus heb veel dingen kunnen zien! Mooie en minder mooie dingen! Ontzettend veel armoede, soppenwijken en zwervers! We reden over het spoor en toen zag ik het! Dat kwam wel even binnen! Krotjes langs het spoor vuilnisbelten waar kinderen van 3 a 4 jaar oud eten aan het zoeken waren! HALLO CULTUURSHCOK! Deze beelden herhaalde zich de gehele weg naar het strand! Toen we eenmaal op het strand aamkwamen konden we even bijkomen van deze ellende! Mooi strand, hoge golven, vissersbootjes, palmbomen, dames die spullen op hun hoofd dragen, het geluid en de wind! Dit alles bij elkaar was een hele belevenis! Ik heb mijn bikini aangetrokken en ben in de hoge geloven gedoken! Toen besefte ik pas: WAUW ik ben in AFRIKA!! GEWELDIG! We hebben op het strand jambe en dans les gehad van een afrikaan! Heel bijzonder!! We zijn daar een tijdje gebleven en daarna zijn we weer terug gereden richting het hotel met het busje. Onderweg hebben we ons geld omgewisseld van euro's naar Ghanese cedi's 1 euro is 3.5 cedi waard! De harde feiten zijn dat de bevolking hier gemiddeld met 1 cedi op een dag leeft! Dat is nog geen 25cent in Nederland! Kan ik met mijn hoofd niet bij! Ook hebben we een simkaart kunnen regelen zodat onze contact personen ons konden bellen. Wij kunnen vervolgens weer verhalen delen met de thuisblijvers! Toen kwamen we weer aan in ons hotel! Daar stond natuurlijk weer rijst met kip op ons te wachten! Later op de avond hebben we gedanst en gevoetbalt met de kinderen uit de buurt! Het was al pik donker en toen viel de stroom uit! We konden niet veel meer zien dus zijn we gaan slapen!

Wat een dag!!

Lieve groetjes en kusjes,