latifahtravelactive.reismee.nl

De heenreis

Eindelijk was het zo ver!!!

11juli! Ik vertrek naar Ghana! Super spannend vond ik het! Sochtends rond 11:00 waren we vanuit thuis vertrokken naar schiphol, samen met mijn ouders en mijn tante. Dus ik moest al afdcheid nemen van mijn kleine lieve hondje Doortje. Na lang knuffelen en uitproberen te leggen aan die hond dat ik over een tijdje terug zou komen, vertrokken wer dan eindelijk. Onderweg werd het steeds spannender! Pas op het vliegveld zelf werdt het werkelijkheid! Ik ga gewoon naar AFRIKA! En het afscheid van mijn ouders kwam erg dichtbij! Ik ben mijn koffers gaan inchecken wat overigens erg soepel verliep! Ik stond dasr in mijn eentje te klunsen, zenuwen laten we dan maar zeggen! Na her inchecken kon ik mijn ouders en mijn tante nog eventjed zien! We hebben nog eventjes wat gedronken op het dak terras van het vliegveld. Daar onmoete ik samira. Het meisje dat naast me zou zitten in het vliegtuig. Ook zei gaat vrijwilligerswerk doen met travel active. Het klikte gelijk en de zenuwen werden steeds minder! Toen moesten we toch echt afscheid gaan nemen DAG PAPA en DAG MAMA! Heel bizar dat ik ze pas over een tijdje pas weer ga zien! Toen gingen we toch echt richting de douane en naar onze gate! Na een tijdje zaten we in het vliegtuig! (KLM) Het was super geze?lig en zijn de vlucht rustig en relax doorgekomen. Toen landden we eindelijk! Op accra in Afrika! Het was donker dus we zagen niet heel veel! We werden naar een soort gang geleidt waar een paspoort controle was! Een soort van kun je het misschien beter noemen. Het stelde niks voor maar toch duurde het ontzettend lang, ghaneeze eigen!! Toen konden we onze kofferd ophalen! Wat bijzonder onze koffers kwamen gelijk! Kan schiphol nog wat van leren! Toen moesten we door alle menigte een bordje zoeken met travel active erop! Die vonden we gelukkig! Onze koffers werden voor ons gedragen en in erm busje gegooit! Toen dachten we, we zijn er bijna! Maar dat viel vies tegen! We hebben nog 2uur in eem busje gezeten met nog andere vrijwilligers! Wauwww! Is dot Ghana ??? Wat een leven snachts op straat! Wat een verkeer! Voorrang van rechts en toeteren als het niet nodig is kennen ze niet! Ook inhalen van rechts hebben ze geen moeite mee! De wegen waren ontzetten hobbellig het leek op het crosveldje bij mij achter bij de maïs velden! Toen kwamen we aan in ons hotel! De naam: richmens hotel! Een naam voor alleen maar rijke mensen! En dat te bedenken dat het midden in een sloppen wijk ligt! Wat is het toch oneerlijk verdeeld! De volgende dag kregen we ontbijt! Toen ontmoetten we nog andere vrijwilligers waar we de komende tijd tot woensdag activiteiten mee gaan doen! Woensdag gaat iedereen uit elkaar en wordt iedereen naar hun eigen project gebracht!

Ik stop eventjes met schrijven ondertussen is het hier 7:00 dus tijd voor een lekker ? ontbijt!!

Jullie horen snel van me!

Liefs,

Latifah?

Reacties

Reacties

loes

hee latifah. wat ontzettend spannend allemaal. alleen de reis al. zover weg van huis. ik vind het ontzettend goed van je dat je zoiets onderneemt. woensdag befint het dus 'echt'. ik ben reuze benieuwd naar al je volgende verhalen. veel liefs van je tante uit het hoge noorden. dikke kus loes

Fransien

Fijn om te lezen dat de reis zo goed verlopen is.
Nu begint het echte werk (avontuur)
lieve groet Fransien x

Dorien jansen

Hallo Latifah, mooi verhaal vanje. Je lijkt al weer de zenuwen van Schiphol vergeten tezijn. Veel succes in Ghana, ben al benieuwd naar het volgende verhaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active