latifahtravelactive.reismee.nl

Nieuwe bedden en matrassen!

Een hele goeiemorgen vanuit het mooie Afrika!

Het weekend is voor ons weer voorbij! Ofja 3 dagen geleden al! Maar dit is weer de eerste mogelijkheid dat ik weer kan schrijven. Want ik zit weer in een busje opgepropt met een hoop Ghanese. We hebben een top weekend gehad! Even genoten aan de kust ( Cape Coast) Oasis beach resort. Even genoten van het lekkere eten, de muziek, de palmbomen, de zee, het strand en vooral de rust. Rust dat hadden we wel even nodig! Twee dagen hebben we geen MADAME MADAME gehoort. We hebben lekker aan het strand gelegen en we hebben genoten van de cocktails aan de bar. HEERLIJK. We hebben ook een dag een kasteel bezocht! Geschiedenis van de slavernij! Het kasteel was fantastisch mooi! Maar de rondleiding duurde erg lang! Ik met mijn fantastische engels, en onze gids met zijn engels dat erg binnenmonds klonk! Was het voor mij geen succes. Ik snapte er gewoon helemaal niks van. Misschien komt dat door het feit dat ik een aantal geschiedenis hoofdstukken gemist heb op de middelbare school. GOD ZAL HET WETEN.... zullen de mensen hier zeggen! JEZUS, wat geloven deze mensen in god. Ze hebben ook verschillende schitterende liedjes. De ene keer gaat het liedje over een paracetamol en de andere nacht word er ontzettend hard geschreeuwd rond Een uur of 3! Klaar wakker! De eerste nacht vonden we het super eng, maar het blijft zich herhalen iedere nacht opnieuw. Het blijkt een manier van bidden te zijn. HEEL APART! Ook weer zon klein verschilletje met Nederland dat ik gewoon niet begrijp! Ook zoiets: een begrafenis is hier feest, drinken, dansen en muziek. Zouden wij ons niet kunnen voorstellen in Nederland. Iedere dag opnieuw die grote cultuurverschillen, die je reis zo mooi maken maar soms ook heel verdrietig. Maar sommige dingen zijn hier heel handig! Als je geld hebt natuurlijk, dan kun je hier alles regelen. Gister hebben we de bedden en de matrassen opgehaald. Het gaat als volgt: je gaat aan de straat staan, wachten tot er een bus langs komt waar misschien een hele kleine mogelijkheid is waar je spullen in passen om het naar je eindbestemming te laten brengen. Je roept naar de bestuurder gaat onderhandelen en brengt je zo 40 km verderop met je spullen. VET HANDIG! Wij mochten op de matrassen zitten zonder gordel zonder enige veiligheid zonder dak. Niemand die zegt dat het niet verantwoordelijk is, en ook geen boetes. HEERLIJK!! Maar ondanks dat het gevaarlijk was ging het goed gelukkig. Dus zo kwamen gister de bedden en de matrassen bij het weeshuis. Wat waren de kids weer blij. We waren ontzettend moe dus zijn vroeg gaan slapen. De bedden staan er nu. Gelukkig sliepen er vannacht al minder kinderen op de grond. Nogmaals bedankt voor jullie steun.

Het is al woensdag wat gaat de tijd snel. We zijn op dit moment onderweg naar een cacao plantage! Zonder ontbijt daar was vandaag helaas geen geld voor in het weeshuis. Echt sneu! Maar ook dat hoort erbij, dit is toch echt AFRIKA!! Ik heb nu alle tijd gehad om dit te kunnen schrijven. Omdat het weer eens 4uur rijden is. Weer een lekkere lange reis. Met een vast en zekere mooi bestemming.

LETS DO THIS!!

Jullie horen weer snel van me.
Lieve groetjes uit Gamoa Tarkwa op.dit moment!

Reacties

Reacties

Erna

Wat een geweldig verhaal weer. Super trots zijn we op je. Fijn dat de bedden er staan, dat heb je toch maar mooi geregeld. Wat triest dat de kindjes gewoon geen ontbijt krijgen omdat daar geen geld voor is. Kunnen wij ons toch niet voorstellen. Hele dikke knuffels van papa en mama.

Cariene

Fijn dat je een weekendje hebt gehad voor jezelf en dat je daar zo van hebt genoten. Ik lees jou verhaal weer met verbazing. Wat een wereld van verschil Ghana- Nederland.
Ik vind het geweldig dat je die stapelbedden hebt laten maken, een heel mooi idee waar de kinderen lang plezier aan beleven. Nog heel veel plezier.
Groetjes Cariene.

Sharon Spanjers

Hey Latifah,

Ik had aan ons mam jou site gevraagd want ik was wel heel benieuwd en nieuwsgierig naar jou mooie reis:-)
Tjonge jonge wat een mooie verhalen zeg en vooral heel indrukwekkend , interessant om te lezen. Jij maakt daar wel een hele bijzondere tijd mee.
Echt balen dat je zo ziek bent geweest maar fijn dat het nu weer goed gaat met je!!
Ze zullen daar wel super blij zijn met jou!
Heel veel succes met deze gave stoere uitdaging en ik blijf je volgen:-)

Veel liefs Sharon

Riet bisschops

Loeve latifah
wat jeb je weer veel meegemaakt , wat een leuk verhaal .
En die kinderen zo blij hebt kunnen maken.Ik hoor wel dat je ondanks de armoede toch kunt genieten van alles
hel dikke kus oma rietxxxxxxxxx

loes

ik had al wuay foto's gezien via de app. Wat geweldig dat je hebt kunnen regelen waarvoor je kwam. Natuurlijk zou je al die hele lieve kindjes wel willen helpen maar dat is onmogelijk. Je hebt ze met de slippers en de bedden al iets ongeloiflijk fijns gegeven. Het is vanaf hier bijna niet voor te stellen wat jij allemaal al hebt meegemaakt. Wie had gedacht dat Latifah uit Nederland dat daar in Ghana wel even zou regelen. Echt super. Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active