latifahtravelactive.reismee.nl

Throw back day one!

Beste thuisblijvers,

De eerste vier dagen ben ik heel goed doorgekomen in Accra, de hoofdstad van Ghana! We hebben een introductie gehad van drie dagen. In deze drie dagen hebben we een beetje kunnen proeven van de cultuur, hier in het mooie maar ook erg arme Afrika.

Dag 1

Ik heb de rest van de vrijwilligers ontmoet bij het al te vroege ontbijt in het hotel! We verblijven met 14 vrijwilligers in het hotel. We hebben een programma gekregen en vandaag zijn we met zijn alle naar de kerk geweest, ook deze mensen gaan hier op zondag naar de kerk! Toen we de kerk binnen liepen, ofja kerk? Een soort schuur met plastic stoelen! We werden heel warm ontvangen! Het was best bijzonder om te zien hoe deze mensen met god omgaan. Er werdt muziek gemaakt gedanst en gezongen. Dit was heel indrukwekkend om te zien. Nadat ze uitgedanst en uitgejengelt waren moesten we geld geven, zodat ze een nieuwe kerk konden bouwen. Wij hadden geen van alle geld! We moesten onze euro's nog omwisselen in Ghanese cedi's! Er werdt voor ons voorgeschoten zonder enig overleg. Dus we stonden allemaal gelijk onze eerste dag in de schulde. We hebben zo ongeveer 4uur in de kerk gezeten, er kwam geen eind aan Pffff!! Al met al ik had het toch niet willen missen! Daarna werden we terug gebracht naar het hotel. We konden de rest van de dag bijkomen van deze cultuurshock! We zijn een beetje de buurt gaan verkennen. Al snel kwamen we in aanraking met het lokale volk. Ghanese zijn super gastvrij en heel vriendelijk! Savonds kregen we ons avondeten! Rijst met kip! De volgende dag weer rijst met kip en het proces herhaalde zich meerdere malen op een dag! Daarna ben ik met nog een andere vrijwilliger naar onze kamer gegaan en gaan slapen, we zaten te vol van alle indrukken.

Morgen weer een nieuwe dag!